Isotretinoin - 2 veckor

Hej!
Har legat på latsidan det senaste efter lite saker som hänt privat, så orkade inte uppdatera i fredags. Men jag tog bilder i alla fall! Här ser ni hur jag ser ut efter två veckor på Isotretinoin. Uppblossningen på kinderna har försvunnit, nu är det snarare pannan och hakan som har drabbats. Torrheten börjar smyga sig på, mina läppar har blivit torrare än vanligt men de har inte spruckit eller börjat göra ont. Smörjer med cerat så ofta det behövs under dagarna och sover med Idomin på läpparna om natten. Huden känns lite känsligare, tvättade händerna lite oftare än vanligt i lördags och fick eksemliknande utslag på ovansidan händerna. Smörjde noggrant så det har lagt sig nu, bara lite torrt knottrigt kvar.
 
Tror att jag kommer få mer biverkningar när jag går upp i dos nästa fredag, så uppskattar all tid jag har kvar med mitt mjuka ansikte haha :(
 
Återkommer på fredag igen med vecka 3!
Kärlek, Hanna
 
progress | |
#1 - - Pia:

Hej! Hur går det med medicinen? Jag äter samma och har snart gjort det i 2,5 månader. Har väntat på en uppdatering. :)

#2 - - Matilda:

Hallå!
Undrar, liksom föregående talare, hur går det för dig med medicinen?
Ska bli spännande att följa din blogg! En annan börjar med första kuren idag, med lite skräckblandad förtjusning. Vore kul att veta vad du tycker såhär ett par veckor in i kuren :)
Lycka till!

Upp